Leven in Dublin – Is routine saai?

Momenteel woon ik ongeveer twee maanden in Dublin. In deze twee maanden, in deze levendige en bruisende stad, heb ik één ding het meest bestudeerd; mijn computerscherm. Ik geniet met volle teugen gedurende weekenden van de rijke historie en mooie parken in Dublin eo. Echter gedurende week ligt mijn focus volledig bij mijn baan bij New Relic. Hier voel ik mij goed bij. Ik merk dat mij werk bij New Relic ten goede komt van mijn persoonlijke ontwikkeling en de weekenden dienen ten behoeve van rust en bezinning in het vredige Ierland/Dublin. Deze persoonlijke ontwikkeling zie ik terugkomen in samenwerken, structuren en behulpzaamheid. En de rust die ik vind in weekenden zie ik terugkomen in een opgeladen accu op maandag en gelukzaligheid.

aDesalniettemin merkte ik de afgelopen weekenden dat ik toch frequent bezig was met mijn digitale leven te onderhouden op mijn mobiel. In de weekenden trachtte ik o.a. relaties weer eens te benaderen via messengers, hield ik mijn sportleven bij via STAVA, trachtte ik het leven van al mijn relaties bij te houden via Social Media platformen en volgde ik al het nieuws op de voet. Dit bracht een hoop ruis met zich mee ten kosten van mijn rust. Dit bracht het opladen van mijn accu en het leven in het moment/nu, wat ik nodig heb in weekenden, in gevaar. Om die reden heb ik mobielloze weekenden in het leven geroepen voor mezelf. Ik heb besloten om voortaan vrijdag begin avond mijn mobiel uit te zetten tot aan zondag avond. Ik hoop dat deze 48 mobielvrije uren mij goed doen. Dit is een persoonlijk experiment. Is kijken hoe dit gaat uit pakken!

Week 9 in 6 zinnen

aGedurende deze hele week was mijn manager in Duitsland voor workshops. Dus als de kat van huis is dansen de muizen op tafel, maar dat was ditmaal (helaas) niet het geval. Maandag ging ik vol energie, mede omdat ik nog erg gedreven ben om het vak meester te worden, aan de slag, met als resultaat een mooie deal. Desalniettemin was ik aan het begin van deze week redelijk gespannen en enigszins down met als resultaat chagrijnig gedrag in de avonden thuis. Mijn levensvisie is dat het leven in periodes verloopt van ups en downs, die in een Yin Yang balans afgewisseld worden door elkaar. Deze week was ik erg blij dat het vrijdag was. Ik was toe aan een rustig en ontspannend weekendje (zonder mobiel).

 

Lekker Bezig

bDe laatste weken begin ik steeds meer controle te krijgen over mijn werk. Ik heb voor mijzelf een structuur opgesteld en wekelijks (ofwel dagelijks) bijgesteld. Ik begin steeds meer mijn draai te vinden om mijn werk effectief uit te voeren. Vaak is elke dag een constante strijd om tijd zo effectief mogelijk in te delen. Ik begin steeds meer zicht te krijgen in welke activiteiten een minimale resultaat opleveren voor wat betreft de tijd en energie geīnvesteerd en welke activiteiten een rendabel resultaat opleveren. Het is nu een kwestie van mijn werkstructuur zo te vormen dat ik mijn tijd effectief in deel in de activiteiten die voor mij goed voelen en effectief voor New Relic zijn. Stapje voor stapje begin ik de balans hier te vinden.

Dat kan beter

aÉén van de moeilijkste dingen voor ieder mens is authentiek (jezelf blijven) in een groep strevend naar een doel opgesteld door derden (management). In meer persoonlijke en concrete woorden: authentiek blijven onder collega’s op werk. Mijn sales afdeling op werk kent sterke persoonlijkheden en expressieve types. Dit is gebruikelijk voor een sales afdeling. Ieder heeft een duidelijke mening en is niet bang om deze te uiten. Kunst is om niet blind mee te gaan met de zienswijze van anderen, maar te blijven bij eigen waarden en je eigen pad te kiezen. De balans vinden tussen eigen waarden volgen en geaccepteerd worden door de groep is een eeuwige strijd voor een ieder. Momenteel voer ik die strijd bij New Relic, waar deze strijd even zo zeer gevoerd kan worden op de middelbare school of in de sportschool. Een interessante en vermoeiende strijd. Persoonlijk boek ik vooruitgang, maar ik kan mij zeker nog verbeteren ten aanzien van het vinden van deze balans.

De Juiste Balans

aElke ochtend is behoorlijk geroutineerd bij mij. Ondanks het feit dat ik niet van oordelen houd, zou men mijn ochtend als oersaai kunnen beoordelen. Ik probeer een goede balans te vinden in mijn ochtend tussen actief wakker worden en mijzelf tijd gunnen om wakker te worden. Deze week heb ik een nieuw facet toegevoegd aan mijn ochtend routine; een quote onthouden. Tegenwoordig sta ik elke ochtend op, doe ik wat oefeningen, doe ik mijn badkameractiviteiten en noteer ik mijn quote van de dag op mijn hand. Ik heb een boekje met inzichtgevende quotes (bijvoorbeeld van de Dalai Lama of van Albert Einstein) en gebruik dat boekje om elke dag één quote uit mijn hoofd te leren. Zo probeer ik toch nog een beetje wijs te worden ;).

Me – Time

aIn de inleiding van deze blog geef ik aan weekenden nodig te hebben om mij op te laden en tevens om te genieten van het prachtige Ierland/Dublin. Je zou zeggen deze twee doelen goed samen gaan. Dat is inderdaad afgelopen weken goed samen gegaan, onder andere door fietstochten naar de Wicklow Mountains, maar deze week moest ik kiezen voor één van de twee. Jelle vroeg mij op donderdag om mee te gaan naar Galway om daar de westkust van Ierland te verkennen. Normaal gesproken zou ik gelijk mee zijn gegaan, maar deze keer twijfelde ik. Ik had erg veel behoefte aan een rustig weekendje waar ik even tot mijzelf kon komen door goed te slapen, niks te doen en een beetje te sporten. Om die reden koos ik voor mijzelf om ¿¿saai?? in Dublin te blijven. Dit vond ik op het begin van mij weekend even moeilijk, maar nu, ontspannend werkend aan deze blog, kan ik mij goed vinden in deze keuze. Mijn plan is om nog wel een tijd in Ierland te zijn. Ik heb dus nog genoeg tijd om Ierland te verkennen de komende weekenden.

Leave a comment