Leven in Dublin: Geluk

Na een vlucht van 10 uur vanuit San Francisco landde ik 19 februari weer in mijn vertrouwde Dublin. Het voelt nu al vertrouwd aan. Een goed teken. Desalniettemin baalde ik er van om dat ik dat betreffende weekend een familiedag en de verjaardag van mijn vader moest missen. Als excuus gebruikte ik dat het eenmalig zou zijn. Dat was inderdaad nu het geval, maar voordat je het weet is dat 4x per jaar eenmalig. En dan wordt het toch echt tijd om deze eenmaligheid in perspectief te zien. Hoe dat ze gaat ontikkelen zullen we gaan zien.

aIn Dublin had ik deze week ‘heerlijk’ vertrouwd Iers weer. Afgelopen weken had ik chronisch geluk met het weer, omdat er meer zonnige, droge dagen waren dan gemiddeld. Om dit weer in balans te trekken had ik deze week Iers weer. Iers weer is alsof je door een Héle fijne sproeier loopt. Het betreft zeker geen regen die je zeer irriteert. Resulteren in haastig naar werk oid trachten te komen. In de Ierse weercondities, eenmaal aangekomen bij je werk oid, ben je wel even nat door dit fijne weer. Echter beschikt elke ruimte in Ierland gelukkig over hele goede verwarmingen. Voor je het weet ben je dus droog. Waar klagen we over!?

cIn mijn vorige blogposts heb je kunnen lezen wat betreft mijn zoektocht naar balans. Ik zocht naar een balans wat betreft alcoholgebruik, zelfstandigheid en spontatiteit. Een zoektocht naar balans gaat samen met herhaaldelijke onzekerheid en sporadisch overmand worden door angsten. Dit is simpelweg het gevolg van uit je comfortzone treden en je levensgrenzen verleggen. De afgelopen dagen had ik het gevoel mijn balans meer gevonden te hebben. Ik zat goed in mijn vel en liep elke dag met een glimlach naar en terug van werk. Dit gevoel is een bevestiging van mijn keuze om mijn leven vanaf mijn 25ste momenteel voort te zetten in Ierland, Dublin. Bijkomend ontving ik erg goed nieuws deze week wat mij ook erg content maakte!

Week 8 in 6 zinnen

Deze week startte ik weer een reguliere werkweek in Dublin na mijn terugkomst uit San Francsico, waar ik nu de transitie moest gaan maken van theorie naar praktijk. Net terug in Dublin en ik heb mijn ticket al weer geboekt om terug te gaan naar San Francisco in April voor de Sales Kick Off; een mooie vooruitzicht. Elke dag stond ik routinematig vroeg op en kwam ik netjes op 6 uur weer thuis om een maaltje met Jelle te eten. Uiteraard zat mijn agenda weer vol, dag in dag uit, met telefoonafspraken, demonstraties wat betreft New Relic en traingingssessies. Tevens kreeg ik deze week een mooi positief beeld van hoe mijn team afgelopen jaar had ervaren door een reflectie op de bedrijfsenquête. Ten slotte had ik twee constructieve positieve sessie met mijn manager voor wat betreft mijn ‘sales forecast’ voor de komende tijd, reflectief op de afgelopen tijd bij New Relic en planmatig op de komende tijd.

 

Lekker Bezig

fIn het verleden, onder andere bij Capgemini, had ik nog wel eens moeite met hiërarchie. Ik voelde dat behoorlijk terug in de relatie met resultaat dat ik verlegen en enigszins onauthentiek mij vaak opstelde. Ik weet nog goed hoe mijn manager, Erik, bij Capgmini hier op wees. Erik is een behoorlijk grote man, dus ik ‘lulde’ mij eruit door dat de schuld te geven van mij gedrag. Echter weet ik van mijzelf dat ik moeite heb met hiërarchische relaties en dat ik dan simpelweg minder goed uit mijn woorden kom. Ik ben nog aan het onderzoeken bij mijzelf waar dit nu precies aan ligt. Echter denk ik dat ik deze week een goede stap heb gemaakt om hier iets meer ‘larie’ aan te hebben. Deze week vroeg ik namelijk of het hoofd van Sales Europa met mij wilde hardlopen. En zo liepen wij donderdag door Iers weer samen 10km.

Dat kan beter

eIk ben nog een duidelijke beginner (o.a.) wat betreft software sales. Ik merk dat ik elke week reuzenstappen maak in mij ontwikkeling, omdat er nog veel te ontwikkelen valt. Deze week ben ik tot de realisatie gekomen dat ik mijzelf in relatie tot klanten vaak opstelde met de boodschap “ik ben er om jou te helpen”. Dit is vandaag te dag geen krachtige boodschap meer. Het is meermalig onderzocht en bewezen in de praktijk, dat het veel beter werkt om je op te stellen als een uitdager. Het is beter om de klant juist licht te irriteren/uit te dagen, door te zeggen dat hoe hij/zij het nu doet niet optimaal is en dat hij/zij nog veel kan verbeteren. Ik ben bekend met deze aanpak, maar ik kan mij nog zeker veel verbeteren wat betreft in de praktijk. Dat wordt mijn doel voor het komende half jaar. Indien je goede tips heb hoor ik die uiteraard érg graag!

De juist balans

dZoals je wellicht in mijn vorige blogposts hebt kunnen lezen woon ik in Dublin samen met Jelle. Jelle heeft psychologie gestudeerd en kan af en toe raken vragen stellen. Zo vroeg hij vanmorgen twee vragen; Waarom ben je (persoonlijk) verhuisd naar Dublin? En reflecterend op de afgelopen 1,5 maand heb je dat al gevonden? Ik vind het erg fijn om zo aan het denken te worden gezet. Op de eerste vraag beantwoorde ik, samengevat in één zin: ik ben naar Dublin gekomen om een leven te lijden waar ik tracht 100% authentiek te zijn en waar ik niet wil terugvallen in oude patronen die geconditionaliseerd waren in mijn leven in Nederland. Nadat Jelle instemmend had geknikt als een ware psycholoog op mijn antwoord formuleerde ik mijn antwoord op zijn tweede vraag: dit heb ik gevonden met als resultaat dat ik mij meer in balans voel in vergelijking tot in Nederland.

Me Time

bZoals te lezen valt in mijn voorgaande blogposts en tevens bekenden ook weten, ik houd er van om af en toe lekker op mijzelf te zijn. Ook dit keer heb ik dat opgezocht deze week en gevonden. Vrijdagavond ging ik op de fiets naar Portmarnock. Dit is een wijk in Dublin Noord ongeveer 20km ten noorden van waar ik woon. In de avond fietste ik, onder de ritmische soul begeleiding van o.a. James Brown en John Legend, naar Portmarnock. Dit is een fietstocht langs de kust. Ondanks dat het pikdonker was, Ierland kent niet bijster veel straatverlichting, genoot ik van de kustlijn.

Swingend, meeklappend en gevaarlijk maar levendig slingerend over de weg fietste ik gelukkig naar Portmarnock.

https://www.strava.com/activities/878296064/embed/38fa1ac523a6d7533035a4cc174a00e4f51d1493

Leave a Reply

