Leven in Dublin: Zoektocht Comfort

Vijf weken geleden startte mijn avontuur in Dublin. Vol fascinatie en energie beleefde ik de eerste weken in Dublin. De mensen waren zo vriendelijk! De gebouwen waren zo mooi! De natuur was zo levendig! De eerste weken zat ik in een high van nieuwsgierigheid en romantiseerde ik nog elke beleving. Na enkele weken begon ik het leven in Dublin realistischer in te zien. Mensen zijn ook zeker chagrijnig in Dublin. Het regent hier vaker dan de meeste mensen lief hebben. Op werk is een Amerikaanse druk bedrijfsschappelijk geaccepteerd. Deze enkele weken zat ik een een low en dramatiseerde ik veel belevingen en verlangde ik terug naar Nederland. Ik ben van mening dat een begin periode in een nieuwe stad en baan, even zo zeer als vele andere begin periodes, een vast patroon heeft.

asdf

fDe afgelopen weken ben ik van een high van nieuwsgierigheid en nieuwe indrukken teruggevallen naar een low van gemis naar het mooie Nederland. Deze week, week 6, begon dan ook zeker niet als een vrolijke week. Ik verlangde zeer naar huis en twijfelde over mijn besluit om te starten bij New Relic in Dublin. Dinsdag voelde ik me zelf zo “down” dat ik omdraaien in mijn warme bedje prefereerde boven een tergend langzaamverlopende dag op werk. Dit veranderde naarmate de week vorderde. Ik begon weer beter in mij vel te zitten en ging met plezier naar mijn werk. Ik kletste vrolijker en soepeler in het Engels met collega’s en maakte me minder druk over wat ze allemaal wel niet van mij dachten. In de avonden sportte ik lekker en ging ik met een dook ik met een glimlach van tevredenheid mijn bed in. En vrijdag voor ik werk verliet voor de start van mijn weekend kletste ik nog gezellig over sport en mijn aankomende trip naar San Francisco met het hoofd van New Relic in Dublin. De start van een week hoeft niks te zeggen over het verdere verloop van de week. En uiteraard hoop ik dat mijn stemming conform deze grafiek aanhoudend zou blijven stijgen!

Week 6 in 6 zinnen

'We're rooting for you!'

Deze week stond in het teken van zelfstandig echt aan de slag gaan. In de afgelopen weken heb ik mij eigen gemaakt met het product, de systemen, het kantoor en de processen. Nu was het tijd om deze opgedane kennis in praktijk te brengen en écht aan de slag te gaan voor New Relic. Ik stuurde mailtjes naar potentiële klanten, belde geïnteresseerde klanten, leerde bij t.a.v. de processen en het product en tussendoor poolde, kletste en dolde ik met collega’s. Dit alles resulteerde in verdere uitworteling in de New Relic grond. De mensen van New Relic beginnen minder angstaanjagend te zijn en ik vind meer en meer aanknopingspunten voor een collegiaal gesprek, een keer niet zakelijk maar persoonlijk.

Lekker Bezig

Vorige week pretendeerde ik dat structuur voor mij belangrijk is om goed werkzaam te kunnen zijn. Elke dag ben ik begonnen met het opschrijven van mijn focus van die specifieke dag en met het opstellen van een To Do lijst. Hierdoor structureerde ik mijn dagwerkzaamheden en gaf ik mijzelf meer rust. Ondanks dat hier nog verbetering in aan te brengen valt, was ik zeker tevreden met de gemaakte stappen. Één structuur dagactiviteit was een kwartier mediteren. Dit heb ik helaas niet kunnen volhouden, omdat ik maandag werd ‘betrapt’ in het trappenhuis in een hoekje door een collega. Hij vroeg me: “are you smokin pot in there, mate?”

Dat kan beter

cZelfstandigheid op werk is een waarde van mij. Echter is het belangrijk de balans te vinden tussen zelfstandigheid en koppigheid. Deze week vond ik geen adequaat balans op dit gebied. Het feit dat ik eigen bedrijfjes heb gehad en veel individueel heb gewerkt maakte mij soms te zelfstandig. En mijn moeder zei altijd. Er is maar één TE … goed en dat is tevreden. In de verkoopfase met een klant uit Amsterdam van New Relic was ik iets te zelfstandig en gaf ik allerlei voordelen voor hem vanuit New Relic. Dit was uiteindelijk niet volgens protocol. Waar me manager mij op wees. Gelukkig werd dit mij vergeven en kon ik schuilen achter mijn enthousiasme en bereidwillendheid om de klant optimaal te helpen.

De juiste balans

bMaandag tot Vrijdag staat voor mij geheel in het teken van New Relic. Vanaf het moment dat ik op sta tot het moment dat ik mijn ogen weer sluit, voor een goede nachtrust, domineert New Relic mijn gedachte. Gepassioneerd en gemotiveerd zijn ten aanzien van werk is geen slechte eigenschap, maar het moet niet doorslaan in een ongezonde focus. Uiteindelijk zijn er in het leven vele malen belangrijke dingen naast werk. En is een adequate balans nodig voor een goede mentale en fysieke gezondheid. Deze week heb ik mijn werkdagen al enigszins kunnen inkorten met de focus op een gebalanceerde werkweek. Stapje voor stapje ben ik aan het schaven aan een adequate “work-life balance”.

Me – Time

aEindelijk vrijdag!!! Met een vermoeid lichaam en een vermoeide geest liep ik naar huis. Ik was geheel in voor een rustige avond op de bank met een goed boek. Mijn huisgenoot Jelle gooide hier roet in het eten. Hij had collega’s van Salesforce, hier werkt Jelle momenteel, bij ons uitgenodigd voor een Japanse sushi avond. Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier niet bepaald op zat te wachten. Uiteindelijk was ik blij dat Jelle zijn collega’s had uitgenodigd. Ten eerste omdat het stuk voor stuk aardige en mooie mensen zijn en ten tweede omdat ik nu even met andere mensen dan collega’s contact had. Het was een ontspannen avond met veel gelach en goede gesprekken. Een onverwachte twist in mijn vrijdagavond die positief uitpakte!

Leave a Reply

