Steunend Reizen

64032d2f6f38189e57cdcc2a10d430b9Hoi! Ik heb jouw mening nodig! En win €50,-.

Zoals waarschijnlijk velen van jullie weten heb ik een aantal maanden geleden mijn baan opgezegd. Mede mijn doel is momenteel om Nepal te helpen. Twee jaar geleden heb ik een organisatie opgezet m.b.t. het doen van vrijwilligerswerk in Nepal. Ik heb vrijwilligers gezocht die vervolgens bij duurzame projecten, t.b.v. de ontwikkeling van Nepal, vrijwilligerswerk zijn gaan doen. De volgende stap is om ook reizen aan te gaan bieden in/bij Nepal.

Bij deze reizen moet je denk aan reizen in de zin van trekkingen, excursies en andere avonturen. Zo kan je bij ons trekkingen ondernemen door de Himalaya. Zo kan je bij ons excursies ondernemen naar Tibet, Pokhara of Bhutan. Of kan je bij ons een avontuur aangaan al raftend over de Trisuli rivier in Nepal.

Er zijn veel reisbureau’s. Zo zijn er ook veel reisbureau’s in Nepal. Om die reden ben ik gaan zoeken hoe te onderscheiden van de rest voor wat betreft reizen in Nepal. Ik zou kunnen aanhalen dat je naar Nepal zou moet bereizen voor de prachtige natuur en diverse cultuur. Of ik zou kunnen aanhalen dat Nepal de bestemming is voor iedereen; avonturiers, reizigers die houden van een ontspannen vakantie of reizigers die houden van cultuur. Echter dan onderscheid ik mij niet van de diverse bestaande reisbureau’s.

adventure-activities-in-nepal48 (1)Zoals ik in de eerste alinea al aangegeven leid ik tezamen met vrienden uit Nepal diverse projecten t.b.v. de ontwikkeling van Nepal. Deze projecten betreffen duurzame ontwikkelingsmaatregelen wat betreft de zorg, het onderwijs, vrouwenrechten of het leven van weeskinderen. Mijn idee is om reizen en steunen van Nepal te combineren. Oftewel dat een deel van de reissom ten goede komt van duurzame projecten ter ontwikkeling van Nepal. Het idee is ‘work in process’ en ik kan het goed verduidelijken middels een voorbeeld

De Reis van Jan
Stel je voor, Jan gaat op reis in Nepal. Hij wil een excursie naar de drie grote steden in Nepal ondernemen; Pokhara, Chitwan en Kathmandu. Hiervoor betaalt hij een reissom van €1000,-. Van deze €1000,- gaat €150,- naar de bovenstaande duurzame projecten. Om Jan verbonden te houden en een beeld te geven van de projecten krijgt hij een rondleiding langs de projecten aan het eind van zijn reis.

Jan kan zo reizen met een goed gevoel door een ontwikkelingsland. Op het moment dat een bedelaar zijn/haar hand ophoudt weet hij dat hij Nepal (ook) steunt op een duurzame wijze. Ik hoop dat dit enigszins een beeld geeft van hoe het (vies woord) business model eruit ziet. Een dergelijk concept zie je niet vaak en daarom ben ik benieuwd hoe mijn vrienden en blog-lezers dit beoordelen. Dus daarom mijn vraag aan jou; Wat vind je van dit idee? Heb je tips?

Het zou heel tof zijn als je zou willen reageren. Graag ontvang ik jouw reactie onder aan deze blogpost of per mail naar j.c.detaeye@gmail.com. Ik zal onder de reacties een waardebon van  €50,- verloten voor een reis met Nepal Activiteiten. Onze site is nog in ontwikkeling, maar je kan al een kijkje nemen – http://www.nepalactiviteiten.nl.

Tigers-Nest

Leave a Reply

