Bucket List dicht bij Huis

Vorige week schreef ik over hoe je er voor zorgt dat de tijd niet aan jou voorbij vliegt. Vanmorgen sprak ik met mijn oude oppas. Tijdens de koffie zei ze zoals al vaker gehoord; de tijd gaat zo snel. Na dit te hebben erkend wees ik er op dat dit niet het geval hoeft te zijn. Er zal nog wel flink wat tijd over heen gaan voordat deze gedachte minder aanwezig zal zijn.

Jasper LogoPeinzend las ik mijn blog van vorige week terug. Waarom kiezen mensen er niet vaker voor om veel nieuwe ervaringen op te doen EN een bucket lijst op te stellen? Op deze manier kan bovenstaande gedachte geëlimineerd worden. Ik hoor vaak dezelfde tegenspraak. “Beide manieren om tijd langer te laten aanvoelen kosten veel tijd en geld. Ik moet erkennen dat dit deels waar is. Echter legde ik al snel de relatie met een artikel wat mijn nicht stuurde van de website “Natuur en Mileu”. Dit kan een uitkomst zijn voor de mensen met het bovenstaande ‘bezwaar’.

Veel nieuwe indrukken en het voltooien van een bucket lijst kunnen samen gaan met dure reizen naar verwegistan. Echter in Nederland hoeven wij niet heel ver te reizen om op unieke plekken te komen. Met mijn nieuwe werkfocus in mijn achterhoofd las ik met veel plezier het artikel dat mijn nicht mij stuurde. Altijd mooi om weer te ervaren hoe gevuld het internet is met fascinerende artikelen.

Placeholder ImageWe hoeven niet ver op reis te gaan willen we vergelijkbare prachtige natuur- en cultuurverschijnselen aanschouwen. Het betreffende artikel schrijft over dat er veel plekken zijn, op pakweg 2000 km afstand, die vergelijkbaar zijn met plekken waar we vele euro’s en tijd voor uitgeven om daar te komen en te zijn. Dit lijkt mij toch zo de ideale oplossing om met een beperkt budget en in beperkte tijd prachtige nieuwe indrukken op te doen. Oftewel deze post geeft jou “food for thought” om zo jouw bucket list verder te finetunen.

Graag haal ik drie van de plekken beschreven in dit artikel:

Ga naar de muur van Hadrianus in plaats van de Chinese Muur
Bij onze buren te zien aan de andere kant van de Noordzee – Engeland

Bucket list versie 2 1

Ga naar de Torcal de Antequera in plaats van de Grand Canyon
Mooi te combineren met jouw zon- en ontspanvakantie – Spanje

Bucket list versie 2 3

Ga naar Procidra in plaats van Willemstad
Mooi te combineren met een lekkere pizza onderweg – Italië

Bucket list versie 2 2

Leave a Reply

