Jasper gaat bloggen

abcJa, ook ik ga het doen. Voortaan wil ik een blog bij gaan houden. Je ziet het meer en meer. Dan hoor ik jou denken, maar jij bent toch juist iemand die graag tegen de stroom inzwemt. Waarom ga je dan met de opkomende blogtrend mee….?

Een blog schrijven kan je om verschillende redenen doen. Je kan het doen omdat je jouw ideeën zo verbijsterend goed vindt dat je het gevoel hebt dat je de werelds iets ontneemt als je ze niet deelt. Is dat het geval bij mij? Nee. Ik heb geen verbijsterd goede ideeën of inzichten. Ik start deze blog, omdat:

  1. Ik graag mijn gedachten wil ordenen op een gestructureerde plek
  2. Ik graag mijn schrijfvaardigheden wil verbeteren
  3. Ik graag discipline beoefenen
  4. Ik wellicht iemand tot inzichten kan helpen
  5. Ik graag laat zien waar ik mee bezig ben en hoe ik momenteel in het leven sta

Sinds mijn ongeluk in 2012 schrijf ik al frequent in een dagboekje. Ik vind dit fijn, omdat dit voor mij een methode is om mijn gedachte te ordenen. Echter heeft een dagboekje zijn nadelen. Je raakt het kwijt, je hebt het niet bij de hand en schrijven met de hand is zóó 20ste eeuw. Om die reden gebruik ik nu deze blog als mijn ‘dagboekje zonder slot’. Dus je hoeft niet meer te zoeken naar de sleutel.

Daarnaast merk ik ook dat mijn schrijfvaardigheden zijn toegenomen sinds ik frequent schrijf. Je gaat betere zinnen vormen en beter nadenken over taal. Als echte Bèta valt er nog veel voor mij te leren op dit gebied. Een stap om een blog te beginnen is dan ook een stap uit mijn comfort zone wat garant staat voor verdere ontwikkeling!

Het schrijven van een blog vergt enige discipline. Ik wil proberen elke week een post te schrijven. Het is nu een kwestie van deze belofte ook nakomen. Jullie mogen me er aan helpen herinneren via reacties!

cdeNa het stoppen met mijn baan bij Capgemini heb ik veel Blogs gelezen over zinvol leven, ondernemerschap en avonturen. Al deze blogs hebben mij tot wezenlijke inzichten gebracht. Een streven voor mij is om iemand te helpen in het leven door een inzicht vergaart uit mijn blog. Ik zou het heel tof vinden als ik zo iemand kan helpen. In mijn visie leven we in één geheel verbonden wereld waarbij we elkaar optimaal zouden moeten gebruiken voor een zinvol en gelukkig leven.

Ten slotte vind ik het leuk dat mensen op één plek kunnen zien waar ik momenteel mee bezig ben en hoe ik tegen bepaalde zaken aankijk in het leven. Dat kan je makkelijk overzichtelijk maken middels categorieën in een blog. Ik ben ook van plan om niet één onderwerp te hanteren, bijvoorbeeld filosofie of ondernemerschap. Ik wil schrijven over hetgeen waar ik op dat moment het liefst over schrijf. Je kan dus een onbevangen authentiek blog verwachten.

Ik wil afsluiten met een gedachte die zojuist bij mij opkwam. Het zou heel tof zijn als iedereen een blog zou bijhouden. Als iemand jou inspireert kan je dan lezen over zijn ideeën en daar waarde uithalen. Als iemand anders een blog bijhoudt, laat het mij dan weten. Ik wil blogs van vrienden allemaal in een ‘bookmark’ lijstje hebben. Ik kan niet beloven alle blogs te lezen, maar ik vind het wel tof om zo nu en dan eens een blog van iemand anders te lezen. Kan ik zelf ook enorm van leren!

3 thoughts on “Jasper gaat bloggen

Leave a Reply

